[O2] Zawór N75 (chyba że w O2 nazywa się on inaczej) niedoma

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kundziajnik
    Ambiente
    • 2012
    • 108

    [O2] Zawór N75 (chyba że w O2 nazywa się on inaczej) niedoma

    Zamieszczone przez piotrek_gdy
    4tech, jak tam moje klamki?
    Adam sorki ale jeszcze nie są gotowe może jutro mi się uda ops:
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    #2
    [O2] Zawór N75 (chyba że w O2 nazywa się on inaczej) niedoma

    W nawiązaniu do tego tematu:


    Jestem po wymianie turbiny u DGW oraz wycięciu kata.

    Gwizd ustał, również efekt blow off. Pojawił się za to bardzo wysoki dźwięk, przy odpuszczaniu gazu, nie zawsze, DGW nie był w stanie na tą chwilę zdiagnozować w 100% co to jest, ale jest podejrzenie o N75 (zwór sterujący podciśnieniem dla różnych podzespołów).

    Przy testach minimalnie nie doładowuje w niektórych przedziałach, np gdy powinno pompować ok 2000 Milibara to daje 1950 Milibara, również zaworek dziwnie bzyczy. Po odpuszczeniu gazu i szybko dodaniu ponownie, pompuje już tak jak powinno, przed wymianą turbiny, nieraz pojawiał się również lekkie szarpnięcia, przy dodawaniu gazu np. ok 1800 obr, w sumie w tym zakresie też pojawia się nieraz niedoładowanie.

    Przy trasie np 500 km, to szarpnięcie pojawiło się może 3-4 razy.

    Jak dokładnie nazywa się ten zawór w O2 z 2006 roku, może ktoś podać numer części?

    Przed wymianą turbiny też minimalnie nie doładowywało...

    Pomóżcie, jak to zdiagnozować oraz najlepiej wyeliminować wysoki dźwięk

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      natash, w OII to jest cały blok zaworów elektromagnetycznych ( na grodzi, nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego ). Można go podmienić na chwilę z innego samochodu ( jedna wtyczka i jedna śruba ) i zobaczyć czy to jest powód. Numer tego ustrojstwa to: 6Q0 906 625 E cena w ASO ok. 800 pln.
      Aaaa rzecz jest nierozbieralna ( wewnątrz zalana żywicą ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • natash
        RS
        • 2011
        • 2599

        #4
        Czy on może powodować wysoki dźwięk (metaliczny, uderzenie powietrza o metal), po odpuszczaniu gazu, nieraz lekkie szarpnięcie przy dodawaniu gazu? W kuj-pom, ciężko kogoś znaleźć z BXE... :|

        Komentarz

        • navigator
          Rider
          • 2009
          • 583
          • Volkswagen

          #5
          Zamieszczone przez natash
          Czy on może powodować wysoki dźwięk (metaliczny, uderzenie powietrza o metal), po odpuszczaniu gazu, nieraz lekkie szarpnięcie przy dodawaniu gazu? :|
          ...co do szarpnięć to nie zauważyłem ale efekty dźwiękowe przy odpuszczaniu jak z - nie przymierzając - skrzynki basowej...... :szeroki_usmiech ale to i tak nic, bo przy wyłączaniu ryczy toto niczym niedźwiedź na ujemnym bilansie energetycznym :szeroki_usmiech
          a poniewaz po oględzinach organoleptycznych okazało się że dodatkowo w swych trzewiach nie grzeszy higieną - obok pozdrowień dla konstruktora tego ustrojstwa, do czwartego pokolenia wstecz - idzie w restytucję

          ps. cza siem było nie szlajać wef czwartek po okolicy to dokonalibyśmy odsłuchu równoległego :P
          >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

          Komentarz

          • natash
            RS
            • 2011
            • 2599

            #6
            Pytanie o numer części 6Q0 906 625 E, bo widzę różne tzn 6Q0 906 625 jest zawsze, ale różne końcówki, rozumiem, że muszę mieć identyczny 6Q0 906 625 E?

            Czy można to ustrojstwo przetestować jakoś VCDS'em?

            Komentarz

            • marcin19r
              Classic
              • 2010
              • 18

              #7
              Witam, posiadam u siebie zawór o numerze 6Q0 906 625 E. Po zgaszeniu silnika, przez chwile buczy jeszcze. Mam pytanie, musze kupić o takim samym symbolu ten zawór czy może tez być z inna końcówką numeru (inna literka na końcu) . Bo ciężko dostać właśnie o takim samym numerze. będę wdzięczny za informacje.

              Komentarz

              • robi1
                Classic
                • 2012
                • 30
                • Seat
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                #8
                Ogólnie n75 różnią się tylko kierunkiem wyjść końcówek także możesz spokojnie kupić z innym
                numerem. Tylko , że numer zaworu który podałeś u góry to nie jest n75 tylko blok zaworów sterujacy kilkoma urządzeniami.

                Komentarz

                • marcin19r
                  Classic
                  • 2010
                  • 18

                  #9
                  Czyli muszę jednak kupić i takim samym symbolu. Numer spisałem z tego zaworu.

                  Komentarz

                  Pracuję...